מהו מחקר מילות מפתח?

keyword-research

מחקר מילות מפתח הוא התהליך שבו חוקרים מונחי חיפוש פופולריים שאנשים מקלידים במנועי חיפוש כמו גוגל, ושכדאי לכלול אותם באסטרטגית התוכן שלכם כך שהתוכן שלכם יופיע גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש (SERP). מחקר מילות מפתח מהווה חלק בסיסי באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).

תהליך מחקר מילות המפתח כרוך בבחירת נושא לתוכן שלכם הממוקד בקבוצה של מילות מפתח בהן תרצו שהאתר שלכם יופיע בהם

בדרך כלל מחקר מילות מפתח מתרחש בשלבים המוקדמים של מסעות פרסום ולעיתים מהווה בסיס לפרויקטים, קמפיינים או תוכן עתידיים. אתם יכולים להשתמש במחקר מילות מפתח כדי לעזור לכם לחשוב על פריט תוכן חדש, כדי לעזור לכם להחליט כיצד לקרוא למאפייני המוצר שלכם, או לייעל את האתר שלכם.

לפני מחקר מילות מפתח, שאלו שאלות

לפני שתוכלו לעזור לעסק שלכם לצמוח באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש, תחילה עליכם להבין מי הלקוחות שלכם ומהם היעדים שלהם.

יותר מדי אנשים עוקפים את שלב התכנון המכריע הזה מכיוון שמחקר מילות מפתח לוקח זמן, ומדוע לבזבז את הזמן שלכם כשאתם כבר יודעים איפה אתם רוצים להיות מדורגים?

התשובה היא שאיפה שאתם רוצים להיות מדורגים ומה שהקהל שלכם רוצה הם לעתים קרובות שני דברים שונים זה מזה. התמקדות בקהל שלכם תוך שימוש בנתוני מילות מפתח כדי לחדד את התובנות הללו יביאו למסעות פרסום מוצלחים בהרבה יותר מאשר התמקדות במילות מפתח שרירותיות.

לשם כך, עליכם לשאול שאלות כמו:

אילו סוגי שירותים או מוצרים אנשים מחפשים?

מי מחפש את  השירותים/ המוצרים האלה?

מתי מחפשים אותם?

האם יש מגמות עונתיות לאורך כל השנה?

איך אנשים מחפשים?

באילו מילים הם משתמשים?

אילו שאלות הם שואלים?

האם מבצעים חיפושים נוספים במכשירים ניידים?

מדוע אנשים מחפשים את זה?

ולבסוף….איך אתם יכולים לעזור לספק את התוכן הטוב ביותר כדי ולהגשים את מה שכל אותם אנשים מחפשים? שאילת השאלות הללו היא צעד תכנון מכריע אשר ידריך את מחקר מילות המפתח שלכם ויסייע לכם ליצור תוכן טוב יותר.

לסיכום

הקפידו להעריך מחדש את מילות המפתח שלכם אחת לכמה חודשים – פעם ברבעון היא אמת מידה טובה, אך יש עסקים שאוהבים לעשות זאת לעיתים קרובות יותר מכך. ככל שתשיגו סמכות רבה יותר ב- SERPs, תגלו שאתם יכולים להוסיף עוד ועוד מילות מפתח לרשימות שלכם ולהגביר את הנוכחות שלכם בפני הלקוחות שלכם.