מהו מסחר אלקטרוני

מסחר אלקטרוני

במילים פשוטות, מסחר אלקטרוני הוא 'שימוש בפלטפורמה אלקטרונית לעסקאות עסקיות'. זה נקרא גם 'שוק וירטואלי'. בכל דקה מיליוני אנשים מכל רחבי העולם נכנסים לאינטרנט ומחפשים מידע כלשהו, מוצרים, שירותים, חדשות, מוזיקה, לקניות באינטרנט וכן הלאה. 

היתרונות של מסחר אלקטרוני

מסחר אלקטרוני אינו מגמה, והוא לא הולך להיעלם בקרוב. למה? מכירת מוצרים ושירותים באינטרנט מועילה מאוד הן למוכר והן לקונה.

יתרונות לקונה:

נוֹחוּת

עסקאות מהירות וקלות יותר

החלטות רכישה מושכלות

השוואת מחירים והשוואת מוצרים קלה יותר

תהליך אספקה משופר

תקשורת ממוקדת

הטבות למוכר:

עלויות נמוכות יותר עקב ביטול של שכירת מקום פיזי

היכולת למכור סחורות מסביב לשעון (לעומת שעות חנות מסורתיות)

יכולת להגיע ללקוחות מעבר למיקום הגאוגרפי

שליטה רבה יותר על תהליך המכירה והמעקב

נראות רבה יותר ללקוחות פוטנציאליים באמצעות SEO

שליטה רבה יותר על עלויות כוח האדם וניהול מלאי

כיצד להקים עסק בסחר אלקטרוני

העריכו את הקהל והביקוש למוצר.

חקרו את התחרות.

חקרו מודלים עסקיים ואסטרטגיות מכירה.

קבעו עלויות ותהליכי ייצור.

פתחו תוכנית שיווקית למשיכת לקוחות והמרת לקוחות.

שיטות עבודה מומלצות לשיווק מסחר אלקטרוני

להלן מספר שיטות עבודה מומלצות שיכולות לעזור לכם בתהליך השיווק:

1. בדקו מודעות ברשתות החברתיות 

עם 1.18 מיליארד משתמשים פעילים מדי יום, לפייסבוק יש קהל עצום שניתן להגיע עליו. צרו קשר עם הקהל שלכם באמצעות פוסטים וסרטונים ברשתות החברתיות והתנסו כדי לראות מה עובד הכי טוב ומניע מכירות והכנסות. דוגמא לכך ניתו למצוא ב- www.electrician.org.il

2. איסוף כתובות דוא"ל

מנתונים עדכניים עולה כי שלושה רבעים מהחברות מסכימים כי שיווק בדוא"ל הינו בעל החזר ROI מצוין. על ידי איסוף כתובות דוא"ל באתר ובקשת הלקוחות להצטרף לתקשורת עתידית ממכם, תוכל ולתת למבקרים סיבה להמשיך לחזור לאתר שלכם שוב ושוב באמצעות הצעות, מכירות, הנחות VIP ועוד.

3. השתמשו בהתאמה אישית כדי להתאים הצעות / מסרים.

התאמה אישית חשובה מתמיד עבור קונים מקוונים. למעשה, מחקרים מראים כי 74% מהצרכנים המקוונים מתוסכלים מאתרים שבהם מופיעים הצעות, מודעות ומבצעים שאין להם שום קשר לתחומי העניין שלהם.

ודאו שאתם ממנפים הצעות מוצר מותאמות אישית שיגרמו לכל לקוח להרגיש כאילו אתה מדבר רק אליו.

4. איספו משוב באמצעות סקרים.

הדרך הטובה ביותר לדעת מה הקהל שלכם רוצה היא לשאול אותם. השתמשו בסקרים מקוונים כדי לאסוף משוב על כל דבר, החל במוצר ועד מאמצי השיווק שלכם וכלה באינטראקציות בשירות הלקוחות.